Hlavní obsah

Amerika v Ženevě: Ford GT sice bez V8, vypadá ale výborně

Novinky, maž

Nový Ford GT sice přišel o V8, na šestiválci najdete nepatřičný nápis Ecoboost, i tak ale jde o automobil, na který je radost pohledět. Naživo řadíme nové gé-téčko od modrého oválu k tomu nejzajímavějšímu, co lze letos v Ženevě vidět.

Ford GT

Článek

Proti poslednímu Fordu GT z roku 2004 je patrný líbivější design, ty tam jsou hranaté tvary. Zepředu si GT na první pohled spletete se současnými modely od Lamboghini, zadní partie ale na minulé gé-téčko odkazují vcelku jasně. Pod kapotou už není 5,4litrový V8, nýbrž dvakrát přeplňovaný šestiválec. Downsizing se tak dotkl i této americké sportovní ikony.

Uprostřed uložený vidlicový šestiválec má ovšem větší výkon než v minulé generaci - namísto 500 koní se dotýká téměř 600 koní a nejspíše tuto metu i mírně překoná - automobilka v oficiálních materiálech hovoří o výkonu „přes 440 kW”. Motor má zdvihový objem na americké poměry vcelku skromný - tři a půl litru.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford GT z roku 1969

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford GT

Pouze s „automatem”

Bohužel chybí i šestistupňová manuální převodovka, kterou mělo minulé GT. Namísto ní se musíte spokojit se sedmistupňovou dvouspojkovou samočinnou převodovkou. Pneumatiky Michelin Pilot Super Sport Cup 2 o průměru 20 palců byly vyvinuty přímo pro tento model. Brzdové kotouče jsou vyrobené z karbon-keramického kompozitu.

Dvoudveřové sportovní kupé využívá lehkých materiálů, jako je hliník a uhlíková vlákna. Sériová výroba nového Fordu GT se rozběhne příští rok.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford GT z roku 1969

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Ford GT

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám