Počet veřejných plnicích CNG stanic v ČR je nyní 65, do konce roku jich bude asi 80. V Evropě je jich přes 4000. V ČR jezdí nyní 8055 vozidel na CNG, 0,16 procenta ze všech registrovaných vozů.

Cena v Evropě se navíc za deset let stále drží na 40 až 60 procentech ceny benzinu a nafty. Vyšší jsou ale pořizovací náklady vozidel na CNG. Pokud se pak srovnají náklady běžných autobusů a vozidel na stlačený zemní plyn, tak úspora vychází "jen" do 20 procent.

výrobu Octavie G-TEC na CNG - stlačený zemní plyn v nově postavené výrobní hale.

Výroba Octavie G-TEC na CNG - stlačený zemní plyn v nově postavené výrobní hale

FOTO: Radek Plavecký, Právo

Podle Pavla Nováka z ČPS vozidla na CNG pomáhají snižovat emise kysličníků uhlíku a dusíku, přispívají také ke snížení emisí prachu. „V porovnání s benzínem jsou emise CO2 o čtvrtinu nižší, u CO o 75 procent, emise uhlovodíků se díky CNG snižují o 80 procent," uvedl. Vozový park nabízený v ČR je podle Nováka dostatečný a zahrnuje už přes 40 modelů.

Nárůstu počtu CNG vozidel odpovídá i spotřeba stlačeného zemního plynu. V ČR za rok 2013 činila téměř 22 miliónů metrů krychlových, meziročně o 44 procent více. Letos by se měla podle Radka Patery z E.ON Energie zvýšit o 30 procent. „V roce 2035 by měl CNG dosáhnout desetiprocentního podílu z celkové spotřeby pohonných hmot v ČR," uvedl Novák. Podle něj i Patery musí ale stále platit nulová silniční daň pro vozy do 12 tun, výhodná spotřební daň a možnosti dotací EU. Taťána Bondarčuková z Vemexu uvedla, že firma s Lukoilem instaluje plnicí stanice do současných pump na benzín a diesel.