Hlavní obsah

Prohlédněte si Mazdu MX-5, design změnila razantně

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Paříž

Hirošimská automobilka do Paříže přivezla novou generaci legendárního roadsteru MX-5. Vzhled novinky, která po odcházející generaci zhubla, je velmi odlišný od toho, na co byli příznivci tohoto modelu zvyklí.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda MX-5

Článek

Vzhled nové MX-5 si zachoval základní siluetu, předek je celkově „zamračenější” a zmizela ona rozpustilost, kterou ne každý, zejména z mužů-řidičů, opěvoval. Hodnocení vzhledu je vždy subjektivní, nám se ale v lesku reflektorů pařížského autosalonu nová generace roadsteru příliš nelíbila. Jde samozřejmě o první dojem, ten druhý může být úplně jiný.

Oproti současnému modelu je nová Mazda MX-5 lehčí o 100 kg a má doposud nejnižší těžiště ze všech generací. O technice toho japonská automobilka zatím mnoho nesdělila, poháněná jsou pochopitelně zadní kola. Ta roztáčí vpředu umístěný čtyřválec, atmosféricky plněný, který dle spekulací nabídne dvě výkonové verze, přičemž ta silnější má mít 180 - 200 k.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda MX-5

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Interiér nové MX-5

Dokonalé rozložení hmotnosti mezi nápravy

Zadní náprava spoléhá na víceprvkové zavěšení, standardem jsou pneumatiky o rozměru 195/50 R16. Na všech čtyřech kolech jsou kotoučové brzdy, vpředu s odvětráváním. Hydraulické řízení má elektrický posilovač a co je mimořádně důležité: rozložení hmotnosti je dokonalé, tj. 50 procent hmotnosti vozu je soustředěno vpředu, zbytek na zadní nápravě.

Převodovka je přímo řazená a má šest rychlostních stupňů. V roadsteru, který se bude dodávat s plátěnou střechou (později nejspíš také s pevnou), nechybí klasická ruční brzda.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda MX-5

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Mazda MX-5

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám