Hlavní obsah

Toyota začala v Česku prodávat omlazený yaris

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Toyota Yaris patří v Evropě k nejprodávanějším modelům. Automobilka právě začala „japonskou fabii” nabízet v Česku v omlazené verzi. Prodejní ceny začínají na částce 259 900 korun, v nabídce je i hybridní provedení.

Foto: Toyota

Toyota Yaris (facelift, 2014)

Článek

V nabídce pro yaris budou čtyři různé typy výbavy, a dva typy karoserie. Třídveřové provedení je ale možné kombinovat výhradně s litrovým benzínovým tříválcovým motorem o výkonu 51 kW a dvěma typy výbavy.

V nabídce pro 3950 mm dlouhý, 1695 mm široký a 1510 mm vysoký model je deset laků karoserie. Modernizovaný yaris se liší víceméně v detailech. Nový je přepracovaný nárazník se zabudovaným difuzorem, přední maska s písmenem X, dále sdružená zadní světla s diodami a jinak tvarovaný dekor kolem registrační značky.

Foto: Toyota

Toyota Yaris (facelift, 2014)

Přehled všech motorizací pro Toyotu Yaris - M.R. 2014
Motor1.0 VVT-i1.33 Dual VVT-i1.4 D-4D1.5 VVT-i Hybrid
Zdvihový objem, počet válců [ccm]998, R31329, R41364, R41497, R4
Největší výkon [kW/k]51/7073/9966/9074/101
Největší toč. mom. [Nm/ot.]95/4300125/4000205/1800111/3800
Max. rychlost [km/h]155175175165
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,311,710,811,8
Komb. spotřeba [l/100 km]4,14,83,83,3
Zákl. cena 5D verze [Kč]269 900284 900379 900369 900

Uvnitř v Evropě vyvinutého i vyráběného automobilu jsou nové dekory. Středová konzola se zvedla o 23 mm, řadicí páka je o tři centimetry kratší. Novinkou je i uzavřená schránka na drobnosti. Dotyková obrazovka má nyní větší úhlopříčku 7 palců (dříve 6,1").

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Toyota Yaris

Podle Toyoty je jinak naladěný podvozek, který dostal novou zadní torzní příčku. Přepracování se dotklo i motorizací, nejvíce litrového tříválce. Zlepšila se tepelná účinnost motoru, snížila hlučnost a spotřeba paliva. Nižší spotřeba je i u hybridní verze, jakým způsobem se změnila technika, Toyota neuvádí. Ostatní dva motory (dva čtyřválce: zážehový 1,33 VVT-i a vznětový 1,4 D-4D) zůstaly beze změny.

Foto: Toyota

Toyota Yaris (facelift, 2014)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám