Článek
Vrcholné provedení stuttgartské vlajkové lodi, tedy třídy S, je postavené na prodloužené verzi. Na délku tak tento luxusní sedan měří 5246 mm a má rozvor náprav 3165 mm. Pod kapotou se - pro vrcholná provedení - tradičně nachází benzínový dvanáctiválcový motor.
Zdvihový objem verze V12 Biturbo vzrostl proti předchůdci z 5513 na 5980 ccm. Největší výkon má hodnotu 390 kW (530 k), což je nepatrně více než u minulé generace (380 kW / 517 k). Maximální točivý moment má hodnotu 830 Nm a je dostupný od 1900 otáček.
Stovka za 4,6 s, nejvyšší rychlost krotí omezovač
Zrychlit na 100 km/h dovede verze S600 za 4,6 sekundy, nejvyšší rychlost je omezena při tradiční hodnotě 250 km/h. Dvěma turbodmychadly přeplňovaný motor, splňující emisní normu Euro 6, má dle výrobce kombinovanou spotřebu paliva 11,3 l/100 km. Standardem je nově u takto výkonných modelů ne zrovna populární systém start/stop, ten u minulé verze S600 nebyl.
Popisovaný dvanáctiválec má celohliníkový blok motoru, zajímavostí je i tříventilový rozvod (dva sací a jeden výfukový ventil), celkem tedy 36 ventilů. Řetězový rozvod je jednodílný, agregátu nechybí nízkoteplotní chladicí okruh se samostatnou vyrovnávací nádobou.
Dodávky zákazníkům budou zahájeny v březnu, prodejní cena zatím nebyla zveřejněna.