Článek
Nejluxusnější sedan od Mercedesu má ve verzi AMG výraznější přední masku, vzadu čtveřici koncovek výfuku (s hlučnějším výstupem) a samozřejmě všudypřítomné znáčky AMG.
Ty najdete i v interiéru, který se od běžného provedení prakticky neliší. Standardem jsou devatenáctipalcová kola z lehké slitiny.
O pohon luxusního sedanu, který je v přímce velmi rychlý, sportovní ambice na technické trati ale kvůli své velikosti a hmotnosti těsně pod dvě tuny nemá, se stará týž motor, jenž pohání i ostatní současné AMG modely.
Jde o osmiválec se zdvihovým objemem 5,5 litru, přímým vstřikováním a dvojitým přeplňováním, který dovede vyprodukovat 585 koní (436 kW) při relativně nízkých otáčkách – 5550 ot./min.
Točivý moment vrcholí na hodnotě 900 newtonmetrů a je dostupný mezi 2250 až 3750 otáčkami.
Pohon zadních kol nebo všech čtyř
Výkon se přenáší buď na zadní kola, nebo prostřednictvím systému 4Matic na všechna čtyři (dodává se pouze pro verzi s prodlouženým rozvorem). Verze s pohonem zadních kol zvládne sprint na stokilometrovou rychlost za 4,4 s, verze 4x4 umí tu samou disciplínu za rovné čtyři sekundy.
Nejvyšší rychlost je u obou verzí omezená při tradičních 250 km/h. Motor je spřažen výhradně se sedmistupňovým automatem AMG Speedshift MCT. Spotřeba verzí se zadním pohonem je 10,1/100 km, u verze 4Matic je to 10,3 l.
Světová premiéra proběhne v září na frankfurtském autosalonu. České ceny zatím nebyly oznámeny, v sousedním Německu se S63 AMG bude v přepočtu prodávat od 3,8 miliónu korun.