Článek
Seznam asi 20 lidí na předváděcí jízdy třetí generace Octavie má Tomáš Vrtilka z pražského autosalonu Přerost a Švorc Auto. "Mám zájemce, kteří si auto chtějí objednat, ale chtějí ho nejdřív vidět a svézt se," uvedl. Zájem je podle něj určitě větší, než byl před zahájením prodeje o rapid. Toho salon prodal zatím v řádu desítek kusů. "Stará octavie nyní vychází líp. V momentě, kdy zmizí, bude rapid víc konkurenceschopný," míní.
Autodružstvo ve Frýdku-Místku hlásí velký zájem o novinku. "Denně někdo přijde a zeptá se, jestli už ji (novou octavii) máme a kdy přijde," řekl prodejce Josef Hrtus. První vozy by měl dostat 21. ledna. Má zatím jednoho vážného zákazníka. Ve srovnání s rapidem se o octavii lidé zajímají víc. Čtyři pobočky moravskoslezské firmy prodaly zatím devět rapidů.
Konkrétní objednávky ještě nemají v příbramském Auto-Poly. Lidé si zatím berou prospekty a ceníky, popsal prodejce Karel Kuba. Větší zájem o octavii oproti rapidu potvrdil také. Jeho odbyt označil Kuba za propadák roku, autosalon prodal pouhé dva vozy. "Je to jednoduše cenou, když si porovnáte konkurenci a výbavu třeba Citroënu C-Elisée, je tu rozdíl 100 000 korun," upřesnil.
Dealer Autonova Brno registruje jen sporadický zájem o nejžádanější škodovku. "Je to zatím brzy, až tu bude auto (nová octavia), tak to lidi nadchne. Spíš je odkazujeme na konfigurátor na stránkách Škoda Auto," uvedl obchodník. V případě rapidu čekali větší odbyt.
Octavia je dlouhodobě nejprodávanějším modelem značky. V loňském roce se jich celosvětově prodalo 409 600, skoro 44 procent všech prodaných škodovek. Nové kompaktní limuzíny Rapid automobilka vloni prodala 24 700 kusů.