Hlavní obsah

Mercedes nabídne E63 AMG s výkonem 585 koní jako sedan i kombi

Novinky, maž

Německá automobilka Mercedes-Benz ukázala krátce po zveřejnění fotografií a informací o nové třídě E také vrcholnou verzi s tradičním označením AMG. Špičkový model bude pohánět osmiválec s výkonem 557 nebo 585 koní. V nabídce budou i verze s pohonem zadních kol a 4x4.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E63 AMG (2013)

Článek

Špičková verze E63 AMG se v případě třídy E nabízí pro sedan i kombi, je však velmi pravděpodobné, ba skoro jisté, že se dočká i karosářská verze kupé a kabriolet. O pohon se stará dvakrát přeplňovaný osmiválcový motor se zdvihovým objemem 5461 ccm. Standardně nabídne 557 koní (410 kW) při 5500 otáčkách a 720 Nm dostupných již od 1750 otáček.

Mercedes ale nabídne ještě silnější verzi nazvanou poněkud krkolomně E63 AMG 4MATIC S-Model (neplést s třídou S). Tato verze má výkon téhož osmiválce zvětšený na 585 k (430 kW), tj. o 28 k více. Točivý moment vzrostl o 80 Nm na nynějších 800 Nm.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E63 AMG (2013).

Všechny verze mají nejvyšší rychlost omezenou na 250 km/h, ale později Mercedes nabídne i možnost posunout (nikoliv deaktivovat) elektrický omezovač rychlosti na 300 km/h. Silnější verze zvládne z klidu zrychlit na 100 km/h za časy, kterých dříve dosahovaly jen nejvýkonnější supersporty. Konkrétně: 3,6 sekundy (sedan), respektive 3,7 s (kombi). Slabší motorizace je jen nepatrně pomalejší: 3,7 s (sedan) a 3,8 s (kombi).

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E63 AMG (2013)

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E63 AMG (2013). Kombi je výhradně čtyřkolka.

Uvedené časy platí pro verze s pohonem všech čtyř kol (4Matic) s výraznou preferencí zadní nápravy - 33:67. V případě sedanu lze mít poháněnou výhradně zadní nápravu, což přinese větší zábavnost, ale také horší trakci na povrchu s nedokonalou adhezí a horší čas zrychlení 0-100 km/h – 4,2 s.

Výhradně s automatem

O řazení se stará výhradně automat, jde o sedmistupňový AMG Speedshift. Ten má čtyři režimy řazení, od komfortního po dva sportovní režimy a manuální, kdy řidič řadí pádly pod volantem. Spotřeba se v kombinovaném režimu pohybuje kolem deseti litrů u všech verzí, v praxi bude – vzhledem ke zkušenostem s tímto motorem v jiných modelech AMG - patrně o pár litrů vyšší.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E63 AMG (2013).

Standardem jsou devatenáctipalcová litá kola (pneumatiky vzadu mají rozměr 285/30). Verze S dostane i mechanický zadní samosvorný diferenciál. V příplatkové výbavě figurují také karbon-keramické brzdy.

Prodej bude zahájen v dubnu (verze s pohonem zadních kol), respektive v červnu (všechny ostatní). Prodejní ceny zatím Mercedes nezveřejnil.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz E63 AMG (2013). Sedan lze mít jako zadokolku nebo 4x4.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám