Článek
Nová Optima má rozvor náprav 2794 mm a celkové rozměry jsou 4844 x 1829 x 1455 mm. Kufr nabídne 505 litrů v základním uspořádání. Od počátku prodeje je v nabídce turbodiesel 1,7 litru VGT, který dosahuje výkonu 100 kW (136 k). V červnu doplní chudou paletu motorizací nový zážehový agregát 2,0 litru CVVL, který poskytuje nejvyšší výkon 125 kW (170 k). Nyní nabídku motorizací doplňuje hybridní verze.
V případě hybridní verze se o pohon stará dvoulitrový benzínový čtyřválec, kterému pomáhá elektromotor. Největší výkon dvoulitrového motoru činí 110 kW (150 k), elektromotor má 30 kW v rozmezí otáček 1400 až 6000. Točivý moment zážehového motoru vrcholí při 5000 ot./min. a má hodnotu 180 Nm, elektromotor na silnici přenese 205 Nm. Vzhledem k tomu, že maximálního točivého momentu dosahují oba motory v jiných otáčkách, nelze celkovou hodnotu získat prostým sečtením; podle výpočtů kie se nicméně celkem na vozovku přenáší celkem 340 Nm.
Hybridní verze se rozjede nejvýše na 185 km/h, kombinovaná spotřeba paliva činí 5,3 l/100 km. Naftová verze má ve městě stejnou naměřenou spotřebu paliva (5,7 l), mimo město i v kombinovaném režimu má lepší hodnoty než hybridní verze (4,4 vs. 5,4 a 4,9 a 5,3). Hybridní verze, ačkoliv je těžší, zvládne rychleji sprint z klidu za 9,4 s.
U hybridní verze je nižší užitečná hmotnost, Kia udává 327 až 388, což je o desítky kilogramů méně než v případě naftové verze. Také kufr se zmenšil. Z 505 litrů je nyní kvůli instalaci lithium-polymerových akumulátorů 369 l.
V Česku za hybridní verzi modelu optima zaplatíte od 759 980 korun.