Hlavní obsah

Superbu se letos daří hůř, skvěle se prodával yeti

Novinky, Martin Žemlička

Automobilka Škoda Auto prodala v prvním pololetí zhruba 408 000 vozů, což je o 12,6 procenta více než ve stejném období loni. Největší nárůst prodejů oproti loňskému roku zaznamenal yeti a překvapivě i roomster. Naopak méně se v porovnání s loňskem dařilo fabii a zejména superbu.

Článek

Celosvětové prodeje v prvním pololetí 2012 ukazují, že nejlépe se proti stejnému období uplynulého roku dařilo kompaktnímu SUV Yeti. Nárůst proti loňsku činí 28,6 procent, letos se za první pololetí prodalo 45 100 modelů.

Překvapivě dobře si v porovnání s loňskem vedl i letitý roomster, který s letošním prodejem 20 400 kusů poskočil o 13,1 procent. V množství prodaných vozidel však šlo (kromě citiga) o nejméně poptávaný model.

Bestsellerem se podle očekávání stala octavia, které se prodalo za první půlrok nejvíce - 219 600 kusů, což je meziročně o 9,7 procenta více.

Foto: Martin Žemlička, Novinky

Škoda Citigo (5D verze, 2012)

Hůře se dařilo superbu i fabii

Naopak, nejméně se dařilo nejluxusnějšímu modelu s logem mladoboleslavské automobilky - superbu. Prodalo se 56 900 kusů, což představuje meziroční pokles o 10,3 procent. Prodeje klesaly také u fabie (o 3,2 procenta), letos se prodalo 133 600 kusů. Fabia je i přes mírný pokles po octavii druhou nejprodávanější škodovkou.

Indický rapid se vloni neprodával, letos se za prvních šest měsíců v Indii prodalo 11 800 kusů. Naopak v Evropě uvedené citigo, nejmenší model Škody, oslovilo za první půl rok pouhých 5500 zákazníků.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám