Hlavní obsah

Na aukci luxusních vozů se vydražila sovětská čajka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Majestátní limuzína Čajka, kterou kdysi brázdili širé ruské silnice vůdci sovětského režimu, našla kupce při čtvrteční první aukci luxusních sportovních vozů a motocyklů v Praze. Nový majitel ji vydražil za vyvolávací cenu 250 000 korun.

Článek

V podzemních garážích u Rudolfina se dražilo přes 80 aut, motocyklů a různých předmětů spojených s automobilovým sportem v celkové hodnotě 60 miliónů korun.

Dosud největší aukci luxusních aut v ČR uspořádaly společnosti Prague Auction a Prague Engine. Dražby se zúčastnilo několik stovek milovníků automobilů; v úvodu se však do dražby zapojil jediný z nich - kupec ruského luxusního vozu. Nové majitele našlo i Ferrari 355 GTS F1 a motocykl Praga BD 500. Kupci nakonec v podzemních garážích nechali celkem milión a osm set tisíc korun. Většina nabízených aut se vrátila původním majitelům.

K prodeji přitom byly třeba stylové italské skútry Vespa, americké motocykly Harley Davidson či speciální modely sportovních vozů; o ně však lidé zájem neměli. Licitátor vždy třikrát ohlásil vyvolávací cenu a poté rychle přikázal technikům vůz z předváděcího prostoru odvézt.

"Škoda, že vám neučaroval," posteskl si licitátor u jednoho z modelů za statisíce korun. "Ale učaroval mi, jenom na něj nemám prachy," povzdechl si polohlasem jeden z diváků v sále provoněném benzinem a naftou.

Suterénní garáže organizátoři aukce kvůli pohodlí účastníků vystlali kobercem, zkrášlili moderními i historickými plakáty s motoristickou tematikou, vitrínami s modely aut i velkou autodráhou na hraní. Kolům jejích autíček dávalo zabrat pár malých kluků, které s sebou vzali rodiče.

Premiérovou aukci od počátku pronásledovaly dětské nemoci - kvůli organizačním zmatkům začala s půlhodinovým zpožděním a poté ji přerušovaly časté výpadky elektrického proudu nebo alespoň nefungovaly mikrofony. Diváci přestávky využívali k popíjení vína, které si zaplatili již v ceně vstupného.

Organizátoři na začátku aukce oznámili, že chtějí podobné akce pořádat pravidelně, a to dvakrát ročně.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám