Hlavní obsah

Test Aprilie Pegaso 650 Factory: ve městě jako doma

Novinky, Martin Machala (Autor je redaktorem Světa motorů)

Na první pohled to sice vypadá, že by si Aprilia Pegaso 650 Factory troufla i mimo zpevněnou cestu, ve skutečnosti ale jen nerada vytáhne paty z města.

Článek

Jednoválcová rodinka Aprilií Pegaso se letos rozrostla. Ke Stradě a Trailu se přidává provedení Factory, které by mělo být vrcholem celé modelové řady.

Jako ze salónu

Provedení Factory se od svých dvou sourozenců odlišuje efektními zlatými koly s drátěným výpletem, hliníkovými řídítky nebo vyšší sedačkou. Strada a Trail nemají ani brzdu s radiální pumpou. Stejně tak i karbonové díly jsou vyhrazeny pouze pro Pegaso Factory. Testovaný motocykl byl ještě navíc vybaven efektními kryty na řídítkách.

I jeden válec stačí

Jednoválcová Pegasa se dodávají ve dvou výkonových provedeních - motor od firmy Minarelli je naladěn buď na 25 nebo na 35 kW. My jsme se svezli se silnější verzí. Pohonná jednotka si s lehkým strojem v pohodě poradila, po městě jsme se s aprilkou pohybovali hodně svižně. Vadila nám jenom hodně krátká jednička. Rozjezd na semaforech tak zrovna rychlý nebyl...

Když na to přišlo, s Pegasem jsme se bez obav vydali i na dálnici. Ochrana proti větru sice nebyla úplně nejlepší, jednoválci ale dálniční tempo žádné problémy nedělalo.

Od italského motocyklu bychom čekali trochu hlasitější projev. Dva výfuky svoje možnosti kdovíjak nepředvedly.

Žehlička

Ve městě číhá na motocyklistu spousta nástrah - pozor si je třeba dát na nejrůznější výmoly, kanály, dobře se nejezdí ani po tramvajovém pásu. Všechny městské nástrahy zvládlo Pegaso s přehledem, hodně se nám líbila přední brzda. Terénní testy však hned zkraje zkazilo silniční obutí, se kterým se pohybovat mimo nezpevněné cesty moc nejde.

Kdo hledá, najde

Trochu jsme se zapotili při hledání hrdla nádrže. Abychom se k němu vůbec dostali, museli jsme nejprve zapnout zapalování, poté zmáčknout příslušné tlačítko na řídítkách a pak ještě odjistit plastový kryt, pod kterým jsme už naštěstí nádrž objevili.

Cena potěší

Silnou stránkou Aprilie Pegaso je i cena. Strada přijde už na 179 000 Kč, testované provedení Factory je však dražší - připravte si 205 000 Kč.

Technické údaje Aprilia Pegaso 650 Factory
Motorjednoválec
Chlazeníkapalinou
Rozvod/počet ventilůSOHC/4
Vrtání a zdvih100 x 84 mm
Zdvihový objem660 ccm
Největší výkon35 kW při 6000 ot./min
Točivý moment59 N.m při 5000 ot./min
Převodovkapětistupňová
Sekundární převodřetězem
Zdvihy kol P/Z140/130 mm
Brzdy P/Zkotoučová 320 mm / kotoučová 240 mm
Rozvor kol1479 mm
Výška sedla780 mm
Vnější rozměry2173 x 810 mm
Hmotnost (bez nápní)168 kg
Objem nádrže16 l
Cena205 000 Kč

Reklama

Související témata:

Související články

Test Hondy CB600F Hornet: ze života hmyzu

Jedna z nejočekávanějších novinek největšího motocyklového výrobce na světě se už prohání po českých silnicích. Jak se nám s radikálně přepracovaným "sršněm"...

Test Hondy SH300i: malý, ale rychlý

Honda rozšířila svou nabídku skútrů o novinku SH300i. Tahle třístovka má všechno, co má takový skútr mít, takže jsme očekávali příjemné svezení.

Výběr článků

Načítám